Hüseyin Alasya’ya Cevap

Hüseyin Alasya’ya Cevap

17 Mayys Pazartesi sabahy, Posta FM’de yayynlanan Can Sarvan’la Sabah Postasy programyna konuk olarak katylan, Hüseyin Alasya isimli ki?i, derne?imiz Baraka Kültür Merkezi’ni de dahil etti?i bazy iddia ve ithamlarda bulunmu?tur. Söz konusu programyn konu?ma dökümleri Kybrys Postasy haber portalynda http://www.kibrispostasi.com/index.php/cat/35/news/35894/PageName/KIBRIS_HABERLERI linkinde görülebilir.

                                

Baraka olarak Hüseyin Alasya’nyn iddia ve ithamlaryna yanyt vermezden önce; kendisi tarafyndan yapylan “istedi?imiz ortamda tarty?ma” davetini büyük bir memnuniyetle kabul etti?imizi vurgulamak isteriz. Kendisi ile tarafsyz herhangi bir ortamda (televizyon, radyo, konferans salonu vb.) bizimle ilgili istedi?i her ?eyi konu?maya açyk oldu?umuzu büyük bir hevesle duyururuz.

Hüseyin Alasya, Baraka Kültür Merkezi’nin Türkiye’yi Kybrys’ta i?galci olarak niteledi?ini söylemektedir. Bu çerçevede de Baraka ile Kybrys Cumhuriyeti yetkililerinin söylemlerinin ayny zeminde oldu?unu söyleyerek aslynda ne Kybrys sorununu ne de Baraka’nyn bu soruna baky?yny anlamady?yny göstermektedir. Baraka Kybrys adasynyn sadece kuzeyinin de?il bir bütün halinde tamamynyn i?gal altynda oldu?u olgusunu vurgular. Baraka bu i?galin Türkiye ve Yunanistan gibi emperyalizmin yeni-sömürgeleri tarafyndan de?il, bizzat emperyalistlerin kendisi ABD-AB tarafyndan yaratyldy?y gerçe?ini her zaman söylemlerinde önde tutar. Yunanistan ve Türkiye gibi devletlerin Kybrys halklarynyn i?gal altynda tutulmasyndaki rolü sadece emperyalizmin el ayak i?lerini gören birer ta?eron olmalaryndan ileri gelir. Bugün Türkiye Cumhuriyeti kendi halkynyn iste?i aleyhine Afganistan’da nasyl i?galci ABD’nin ta?eronlu?unu yapmaktaysa, ayny ?ekilde Kybrys’ta da kendisine verilen rolü oynamaktadyr. Buradan hareketle biz Baraka’cy devrimciler olarak Türkiye’ye i?galci de?il, bizce daha a?yr olmak üzere, i?galcinin ta?eronu demekteyiz. Y?galin esas kayna?y ABD ve AB ülkeleriyken, i?galci adyna ada halklaryny birbirine dü?man eden ta?eronlar Türkiye ve Yunanistan da elbette kendi konumlaryndan belli çykarlar sa?lamaktadyrlar. Ama bu onlary esas özne yapmamaktadyr. Türkiye’nin ve Yunanistan’yn adamyzda hiçbir yasal gerekçeye de?il emperyalistlerin fiili deste?ine dayaly olarak bulundurdu?u askeri, ekonomik, sosyal ve kültürel nüfuz, bal tutan parmak yalar misali avantajlar yanynda, iki eski imparatorlu?un (Osmanly ve Bizans) anysyny canly tutarak alt-emperyalist duygularyn tatminine de hizmet etmektedir.

Türkiye’nin Kybrysly Türk halkyny “sizi biz kurtardyk” söylemi ve duygulanymy altynda kendisi ile ilgili hiçbir konuda karar veremez bir konuma iteklemesinin en görünen örneklerinden birisi olan Polis Synavy rezaletinde takyndy?ymyz tavyr; halkymyzyn onurunu ayaklar altyna alan bir dy? oda?a kararly bir cevaptyr. Bu cevap gerekli yerlerden gerekli ?ekillerde do?ru algylanmy?tyr. Ancak Hüseyin Alaysa gibi görevlendirilmi? ki?iler aracyly?yyla mesajymyzyn bozulmasy çabalary hala devam etse de halkymyz tarafyndan içtenlikle benimsenmi?tir. Yazyly synavda ba?aryly olan, spor synavynda kendisini ispatlayan Kybrysly Türk gençlerin, kendi polis te?kilatymyza alynyp alynamayaca?yna bizim karar veremeyece?imiz yönünde hareket eden bir devlet; e?er bu hareketini “sizi biz kurtardyk” söylemine dayandyryyorsa, o zaman kendine “buyur al diyetini” demek her onurlu halkyn yapmasy gereken ?eydir. Alasya’nyn “Elçilik önüne kanly kol atmak” olarak tarif etti?i bu eylem, Ömer Seyfettin’in DYYET öyküsünün bir canlandyrmasyndan ve irademizi bize layyk görmeyenlere kararlyly?ymyzyn gösterilmesinden ibarettir. Bu ba?lamda kendi kaderini tayin etmek konusunda dünyadaki her halk kadar basiret sahibi olan Kybrysly Türk halkynyn, kimseye ?ükran çekecek bir onursuzlukta de?il ama Türkiye dahil dünyanyn her ülkesi ile onurlu bir e?itlik temelinde ili?ki kurmasyndan yana olan Baraka; söz konusu eylemi gururla sahiplenmektedir.

Bu eylem, bu adada onuru ile ya?amak isteyen Kybrysly Türkleri de?il yalnyz ve yalnyz bu halky ba?ka bir devlete kul köle yapmak isteyen ?ükrancylary rahatsyz edebilir, nitekim de etmi?tir. Hüseyin Alasya’nyn uzla?macylyk, çaty?madan uzak olmak gibi beyanatlaryny da hayretle okuduk. Kendisinin, 2008 yylynda Ça?layan Parky’nyn adynyn Kybrysly Türklerin iradesine ra?men de?i?tirilmesini savundu?unu, Lefko?a’ya Lefko?e dedi?ini, bunu hayretle kar?ylayan ki?ilere LTB Meclis toplantysynda kameralaryn önünde ARKADAN VURDU?UNU unutmu? de?iliz. Bu ülkenin ba?kentinin kendisinin çok savundu?unu iddia etti?i yasal ismini bilerek yanly? telaffuz eden ve sonra da buna tepki gösteren ki?ilere arkadan vuran bir ki?inin; ky?kyrtycylyktan ve uzla?macylyktan bahsetmesi bize bir hayli dokunakly gelmi?tir.

Hüseyin Alasya’nyn söyle?isinde birçok tarih, isim, olgu ve yakla?ymda yanly?lyklar söz konusudur. Ancak cevap yazymyzy uzatmamak için bunlara de?inmiyoruz. Kamuya açyk bir ?ekilde kendisi ile (bizzat kendisi ile) tarty?mak istedi?imizi tekrar ediyoruz. Böylesi bir tarty?ma kendisi gibi güce tapan ki?ilerin saldyrgan davrany?lar içerisinde olmalarynyn temel nedeninin bilgiden ve fikirden yoksun olmalary oldu?unu halkymyza çok daha net bir ?ekilde gösterecektir.

                                   

Baraka Kültür Merkezi