BARAKA MÜZYK TOPLULU?U SOL ANAHTARI’NDAN KIBRIS YILDIZI’NA PROTESTO

                                     

De?erli Basyn emekçileri, de?erli halkymyz,

    

          “Biri Bizi Gözetliyor”, “Kim 500 Milyar Yster?”, “Gelinim Olur Musun?” “Popstar” gibi yary?malaryn tüm dünyada ayny zaman dilimlerinde yaygynla?masy akla çok uluslu ?irket ba?lantylaryny da getirmektedir. Bu ?irketler tarafyndan yaratylan ve adyna popüler kültür denilen yapy, kapitalizmin kitleleri örtük bir biçimde baskylady?y, kimi yazarlaryn “arkada?ça fa?izm” dedikleri sistemin ta kendisidir. Bu sistemdir ki insan ili?kilerini, programda kimin ne giyip ne dedi?ine, kimin ne kazandy?yna indirgemektedir. Y?te bu sistemin adamyzyn Kuzey’indeki en yakyn zamanly yansymasydyr “Kybrys Yyldyzy”.

                                 

          Bilindi?i üzere Türkiye televizyonlarynda uzun süre yer tutmu? olan Popstar yary?masynyn bir benzeri, “Kybrys Yyldyzy” ady ile ülkemizde de gerçekle?tiriliyor. Sözkonusu yary?manyn, müzi?i ticarile?tiren, rekabeti öven ve yoz bir kültür a?ylayan yapysyna ek olarak, Kybrys’yn kuzeyindeki asimilasyon politikalaryna hizmet eder bir hal aldy?y da net bir ?ekilde ayyrt edilebiliyor. “Jüri” üyelerinin ço?unlu?unun Türkiye’den gelmi? olmasy, ön plana çykarylmaya çaly?ylan müzik anlayy?y ve de “jüri” üyelerinin Kybrys kültürüne yönelik hakaretleri, yary?manyn gerçek niteli?ini tüm açylardan gözler önüne sermektedir.

                              

          Türkiye’de ya?amy? ve hayatlary boyunca Türkiye’de  müzik yapmy? insanlaryn, tepeden inme bir ?ekilde ülkemizdeki müzisyenleri de?erlendirmeye çaly?masy kesinlikle kabul edilemez. Bunun da haricinde yary?manyn oturmu? bir juri yapylanmasy dahi yoktur. Juri üyeleri her hafta de?i?mektedir hatta müzikle hiçbir ili?kisi olmayan kimseler bile yary?manyn juri koltu?unda oturabilmektedir. Bunu yapmaya kalky?mak, müzikal anlamda yerel de?erlerin ortaya çykarylmasy amacyna de?il ancak kültürel asimilasyona hizmet eder. Diliyle, müzik ve ritm anlayy?yyla, hayat tarzyyla, kysaca toplumsal ve kültürel yapysyyla Türkiye’den farkly özellikler gösteren ülkemiz müzisyenleri, dy?ardan gelip de müzik otoritesi kesilen kimselerin müzik anlayy?yyla do?al olarak derinden çeli?mektedir. Zaten bu gibi bir yary?manyn amacy ne yerel müzikal de?erleri ortaya çykarmak ne de kültürel anlamda ortaya bir üretim koymak olabilir. Amaç; kolektivizmi de?il ?öhret arzusunu baryndyran, yozla?my?, ?i?irme ve tepeden inme bir müzik kültürünü adamyzda da yaygynla?tyrmak ve ticari amaçlar ile yaratylan suni piyasa üzerinden beslenmektir. “Kybrys Yyldyzy”, rekabet kültürünü ön planda tutan yapysyyla, müzi?in do?asynda olan kolektif üretim anlayy?yna  saldyran bir nitelik ta?ymaktadyr. Bununla ba?lantyly olarak, müzisyenleri bireycile?tirmekte, umut tacirli?i yapmakta ve içerisine çekti?i insanlary a?a?ylamaya varan bir ?ekilde de?erlendirmektedir. Yary?manyn mevcut içeri?ine kar?y halktan gelen spontane tepkiler sonuç vererek organizatörleri yary?manyn içeri?inde birtakym düzenlemeler yapmaya sevk etmi?ti. Ancak yary?ma biçimsel olarak daha düzgün bir hal almy? gibi görünmesine ra?men özünde asimilasyon, müzi?in ticarile?tirilmesi gibi yozla?my?lyklary baryndyrmaya devam etmektedir.

                                       

          Özetle bu yary?ma, yoz bir “star olma” kandyrmacasyyla ticarile?tirilmi? bir müzik kültürü örmekte öte yandan da Kybrysly Türk  Halky’nyn kültürel de?erlerini ve müzik anlayy?yny yok saymaktadyr. Müzik, do?asy gere?i, yary?ma de?il dayany?ma ruhuyla  üretilmelidir. Türkiye’de yary?macy adayy olmak için binlerce insan uzun kuyruklar olu?tururken, ülkemizde sadece altmy? ki?inin bu yary?maya ba?vurmu? olmasy da aradaki kültür farkynynyn ve Kybrysly müzisyenlerin bu gibi yary?malara itibar etmedi?inin bir göstergesidir. Sanatyna ve kültürüne saygysy olan tüm müzisyenler, bu yary?maya kar?y çykmalydyr. Yary?manyn organizatörlerini ve juri üyelerini ?iddetle protesto ediyor, yary?macy olarak katylan gençleri ise derhal yary?madan geri çekilmeye ça?yryyoruz.